2017. augusztus 22., kedd

Ennyire


...változik az ember?

...azon elmélkedtem ma mikor megláttam a Városháza előtt a kiállított virágkocsikat, hogy mióta itt élek, soha ennyire nem érdekelt a virágkarnevál. (Igaz, itthon sem voltunk, de ha itt lettünk volna se...)
A délelőtti felvonuláskor, ha fizetnének sem mennék a tömegbe, a karneváléj rendezvénye a stadionban meg csak annak élvezetes, aki a VIP lelátón van, a többiek a kivetítőn látják csak igazán. (Tudom, mert voltam egyszer...)
Jó pénzért kivetítőn, majdnem mindegy volna, ha tévén nézi az ember, persze a fíííling ahhh...
Még a híradásokat/hírportálokat sem néztem meg róla, csak felületesen.

Nem akarom én fikázni, ilyenkor nyáron fesztivál van fesztivál hátán, minden valamirevaló település rendez legalább egy ütős nyári bulit, megértem én, kell a turistacsalogató, azt mondják megkétszereződik a város lakossága ebben az időszakban.

...de nekem már csak az jut eszembe erről a cécóról: eladó az egész világ...

Egy pár fotó a kiállított kocsikról, fotózott mindenki, hát én is...😊


ezt kivételesen tudom, ez volt a győztes virágkocsi, Szárnyaló Debrecen volt a címe, főnixmadarat ábrázol

ez egy 21 méteres sárkány volt, egy fotóra rá sem fér 😁






















Ez a Fórum virágkocsija, ott áll az üzletház előtt

10 megjegyzés:

  1. Tartozom egy vallomással: képtelen voltam/vagyok/leszek megérteni ezt a dolgot. Mi jó van abban, hogy millió és millió szépséges kis virágot leszaggatnak, csak azért, hogy valami ostoba képet formáljanak belőle, azt végigvigyék a városon ? Ezt én olyan barbárságnak tarom, hogy el se tudom mondani. Én még a temetőbe koszorúba font virágot is sajnálom, mi a fenének ? A halott úgyse látja ! Legyenek virágos parkok, utcák, terek, házak...legyen a világ tele virággal, nőjenek, viruljanak, majd hervadjanak, ha eljön az ideje. Ez így rendben van. De hülyeséget csinálni velük - ronda emberi tulajdonság.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hogy ki lennél akadva akkor, ha látnád a gyümölcskarnevált Nyíregyházán, ahol mázsaszám van felhasználva alma, szilva, körte, szőlő...bár azt lehet utána becefrézik, akkor még van haszna belőle :)

      Szóval, most rengeteg élővirágot használtak, évek óta inkább a szárazvirág dominált, de most olvastam róla, hogy ötszázezer!! szál élő dáliát hoztak be Hollandiából a kocsik díszítésére...Tegnap este ismét arra jártunk és bizony szegénykék már nagyon le vannak kókadva, én is nagyon-nagyon sajnálom, de mások nem, ezek szerint.

      Törlés
  2. Kapolcs ebben a fesztiválozásban iránymutató volt, aztán mindenhol fesztivál lett, s azt megfojtották. Egy időre. Meséltem, hogy most minden a helyén van, csak az lett oda, amiért indult. A hangulat, s ami ezzel járt. Kotortam kicsit a neten,kiderült a főszervező hölgy férje valami pénzügyes, miniszteriális szinten. Érthető, hogy lett pénz, mert az utolsó években még hetekkel előtte is rezgett minden,milyen programok lesznek. Most már most előre terveznek, a jövő évre, így könnyű, vagy ezeken múlik minden. Ennyit a fesztiválokról. Én sem mennék oda, utálom a tömeget. Ha meg látni sem lehet, akkor főleg, s hány csoportot visznek oda, tőlünk is. Szegények. Mi munka van ezeken a kocsikon!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lelkes segítők díszítik a kocsikat, akkor éjszaka mindenki ott van, előtte már a szárazvirágokat felszurkálják rá, az élő marad, hogy minél tovább friss maradjon. Most nagyon sok élőt használtak, ötszázezer dáliát hoztak Hollandiából, pazarlás, rengeteg pénz, de az üzlet az üzlet, hozza a turistákat, azok meg itt költenek. Nem is tudom, nekem már évek óta nem tetszik ez, de ez a legkevesebb, az én véleményem :)

      Törlés
  3. Nos, tulajdonképpen nagyon igazatok van a pazarlással kapcsolatban, de tény, ami tény, gyönyörű...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. tény hogy szép, csak én vagyok ilyen fanyalgós :)

      Törlés
  4. Változik. Hányszor is beszéltünk már arról, el kellene menni, meg kellene nézni! Mindegy. Az idén sem értünk oda! :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Látod, egyébként meg ezt szoktam mondani, hogy annyian kíváncsiak rá, az ország minden szegletéből, sőt nagyon sokan külföldről is és én már teljesen immunis vagyok rá :)

      Nem baj! mondd azt, hogy majd jövőre már tuti ideértek! :)

      Törlés
  5. Benner is kettőség van. Pazarlás, de nem csak ez másutt is vannak ilyen szokások. Nyugaton a nárciszfesztivál vagy itt a közelünkben szintén van egy hasonló virágfesztivál stb.
    Aranyosnak adok igazat, hogy inkább virágoznák fel az utcákat, tereket, az összes várost, falut a világon! Mennyivel értelmesebb lenne.
    Mindezektől függetlenül kreatív kezek munkáit fotóztad Orsi, szépségesek, különösen a sárkány!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A felvirágzással itt nincs is baj, tényleg nagyon sok virág, cserje van a parkokban és szép is, költenek rá szemmel láthatóan.
      Sok évtizedes hagyomány ez már itt, régebben sokkal szerényebb körülmények között volt tartva, nem is annyira az üzlet dominált, én még emlékszem arra az időkre, mikor idekerültem.
      Manapság már minden az üzletről szól.

      Tény, hogy nagyon sok munka van benne, már tervezik a jövő évi alkotásokat! a díszítésben meg több száz ember vesz részt, szó szerint éjjel-nappal.

      Törlés

Megköszönöm, ha írsz...de tudnod kell, hogy a kommentet moderálom.

Türelmet kérek, ha nem jelenik meg belátható időn belül a megjegyzésed, mert annak oka lehet: úton/házon/magamon kívül vagyok.